Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik
    kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in
    de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met
    de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met
    betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings-
    en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument
    of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht,
    op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde
    reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om
    binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die
    de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij
    gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die
    producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in
    het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op
    afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de
    overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
    communicatie op afstand;
  10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan
    worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en
    ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene
    Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit:

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

  1. de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is
    aangesloten;
  2. de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese
    Economische Ruimte waar deze is toegekend;
  3. een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland
    van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk
    zijn.

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Toepasselijkheid

  1. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  2. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  3. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Dit betreft in het bijzonder:

  1. de prijs inclusief belastingen;
    1. de eventuele kosten van verzending;
    2. de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
    3. het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    4. de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    5. de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
    6. de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
    7. of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
    8. de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
    9. de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
    10. de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
    11. de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
    12. Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het
    bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument
    van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg
    heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de
    ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze
    aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de
    overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt,
    treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter
    beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een
    veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de
    ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op
    de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen,
    evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord
    aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit
    onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij
    gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de
    uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het
    vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
  6. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de
    opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende
    producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de
    mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende
    14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product
    door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de
    ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig
    omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die
    mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of
    hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik
    maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien
    redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de
    ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en
    duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn
    herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het
    product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de
    consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft
    gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het
    product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de
    geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een
    bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3
    genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
    herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden,
    is de koop een feit.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de
    mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende
    ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de
    consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of
    uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke
    instructies.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn
    herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn
    rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de
    ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na
    herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds
    terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete
    terugzending overlegd kan worden.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de
    consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De
    uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit
    duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst,
    heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts
    mogelijk voor producten:
    1. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht
      overeenkomstig specificaties van de consument;
    2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    4. die snel kunnen bederven of verouderen;
    5. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de
      financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    6. voor losse kranten en tijdschriften;
    7. voor audio- en video-opnamen en computersoftware
      waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
    8. voor hygiënische producten waarvan de consument de
      verzegeling heeft verbroken.
  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts
    mogelijk voor diensten:
    1. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of
      vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde
      periode;
    2. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van
      de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    3. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur
    worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd,
    behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer
    producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de
    financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele
    prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat
    eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming
    van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van
    wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming
    van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen
    heeft en:
    1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of
      bepalingen; of
    2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op
      te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde
    prijzen zijn inclusief btw.
  6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en
    zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen
    aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet
    verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

De garantie geldt niet indien: :

De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;

De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;

De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid
    in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen
    van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de
    consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit
    artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame
    spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is
    gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging
    ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan
    worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij
    de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het
    recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen
    recht op een schadevergoeding.
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde
    termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een
    termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit
    artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig
    mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk
    blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel
    beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en
    begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd.
    Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De
    kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  7. ArtworkByMadelon kan niet aansprakelijk gesteld worden voor verlies of schade ontstaan tijdens transport. Indien u dat wenst kunnen wij uw bestelling verzekerd laten verzenden. U kunt hiervoor Track & Trace kiezen als verzend methode bij uw bestelling. Het Track &Trace nummer ontvangt u in de bevestiging e-mail voor de verzending.

Artikel 12 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de
    door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen
    na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van
    een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat
    de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in
    verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de
    ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de
    consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 13 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend
    gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
    klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten
    binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de
    ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen
    een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als
    een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
    ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van
    ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan
    verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden
    opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer
    niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  6. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de
    ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos
    vervangen of repareren.

Artikel 14 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument
    waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands
    recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.